SEO (zoekmachine optimalisatie)

Zoekmachine optimalisatie is in korte tijd enorm veranderd. Ging het voorheen nog om ‘trucjes’ om bovenaan de zoekresultaten te komen, tegenwoordig hecht Google steeds meer waarde aan de menselijke bezoeker. Er worden zelfs penalty’s gegeven voor webpagina’s waarbij de teksten overduidelijk voor zoekmachines en niet voor menselijke bezoekers zijn geschreven.

Niemand kent exact het algoritme van Google. Zoekmachines kunnen van de een op de andere dag hun criteria veranderen. Google geeft echter wel aanwijzingen en richtlijnen. En, niet te vergeten, zijn er gerenommeerde online marketingspecialisten die dagelijks hun bevindingen op blogs plaatsen. Blogs die ik op de voet volg om op de hoogte te blijven van de nieuwste ontwikkelingen.

Nieuwe SEO: de bezoeker staat centraal

Mijn methode is gebaseerd op wat ik ‘nieuwe SEO’ noem. Ik heb kennis van de noodzakelijke technische basisprincipes en deze combineer ik met kwalitatieve content gericht op een doelgroep. Dit is iets wat vooral goed werkt voor kleinere bedrijven die op zoek zijn naar kostenefficiënte online strategieën.

Niet alleen het optimaliseren op basis van zoektermen, maar ook andere factoren worden meegenomen in een integrale benadering. Effectieve online marketing is een kwestie van voortdurend afstemmen en bijstellen. Bij mij kunt u terecht voor:

  • doelgroepgerichte blogposts en andere geschreven online content;
  • teksten t.b.v. zoekmachine optimalisatie voor landingspagina’s, websites en webshops;
  • Onderzoek en monitoring voor SEO (in samenwerking met SEO-professionals uit mijn netwerk).

Meer weten?

Stuur mij een e-mail of bel met 06 41013630.